Saturday, March 10, 2012

Seorang Adik .

Orang kata anak last ni anak manja . Tapi tidak . Kami bermanja disebabkan nak hilangkan bosan . Yelah , dalam keluarga , tak kan semua nak bercerita dewasa . Kadang kadang , kita yang menceriakan sesuatu situasi tu . Bukan senang jadi anak bongsu , kami tetap anak yang mempunyai tanggung jawab . Misalnya tolong adik beradik . Atas alasan , balas jasa . Tapi memang betul . Bukan senang nak jaga seorang adik . Apatah lagi seorang anak .

Aku ada adik . Adik angkat . Syafiqah Umirah nama dia . Tak pernah berjumpa . Tapi awal pagi tadi dia ceritakan masalah dia dekat aku . Aku cuba selesaikan masalah dia . Dengar betulbertul . Even ex aku pun tak pernah macam tuh . Aku cakap pengalaman aku dekat dia . Yelah , aku tak ada aset lain selain pengalaman . Nak kata aset dekat muka , tak ada lah handsome mana , takat lagi handsome dari Zayn Malik je . K .

Aku tak percaya pula yang aku ni ada jiwa , hati nak dengar masalah orang . Even aku sendiri susah nak cerita masalah aku . Masa bercinta dulu , adalah juga cerita kan . Perkara biasa lah tuh kan . Tapi yang ni lain , aku terasa nikmat menjadi seorang abang . Walaupun abang angkat .
And guess what , adik Syafiqah punya birthday hari ni . Lagi cepat dari birthday aku yang jatuh pada 1 April .

K dah macam karangan pula kan ? Setakat ini sahaja .
Assalamualaikum :)